کاربرد روی در صنعت

شرکت توليدی صنعتی فراپوشش فلزات ماهور

کاربرد روی در صنایع محتلف مهندسی

عنصر روی به عنوان یکی از مهمترین و پرکاربرد ترین عناصر مورد استفاده در پوشش دهی و مهندسی سطح شناخته می شود. عمدتا از این عنصر برای جلوگیری از خوردگی فلزات آهنی استفاده می شود. گالوانیزه کردن فلزات آهنی مدت هاست که برای جلوگیری از خوردگی قطعات و ورق های فولادی و چدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از کاربردی ترین روش های پوشش دهی در ترمیم و افزایش مقاومت به سایش و خوردگی سطوح قطعات صنعتی، متال اسپری یا پوشش فلزی با روی است.

یکی از روش های ایجاد پوشش گالوانیزه روی سطح فلزات روش متال اسپری است. در این روش از سیم روی به عنوان منبع تغذیه روی در دستگاه متال اسپری استفاده می گردد. روش مذکور در مواردی که استفاده از سایر روش های گالوانیزه کردن مقدور نیست، بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

سیم روی به طور گسترده ای در پاشش حرارتی ضد خوردگی، ظرف، پل، Head frame، کانتینر، برج آهنی برقی، تیرها و برج ها، خازن ها، براکت های فلزی، لوله های چدن نشکن، تجهیزات ترافیکی و سایر کاربردها، استفاده می شود.
استفاده از سیم روی از احتمال انحراف حرارتی عناصر محافظت شده جلوگیری می کند. سیم اسپری روی با کمک یک قوس الکتریکی یا یک Combustion pistol (تپانچه احتراق) اجرا می شود.

متال اسپری با روی